Gmina Goworowo

dziś jest: 15 czerwca 2021
Imieniny: Jolanty, Wita, Wioli
Kunin – Projekt badawczo-edukacyjny “Granie na ekranie”

Celami projektu badawczo-edukacyjnego „Granie na Ekranie”, którego organizatorem jest Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, a Fundacja Dbam o Mój Zasięg wzięła udział jako partner merytoryczny, jest zdobycie aktualnej wiedzy na temat używania gier cyfrowych przez dzieci i młodzież oraz edukacja społeczeństwa w zakresie odpowiedzialnego grania. Projekt otrzymał rekomendację Ministerstwa Edukacji Narodowej.

W projekcie także wzięli udział uczniowie reprezentujący społeczność Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Kuninie.

Granie w gry jest jednym ze sposobów spędzania czasu wolnego nie tylko przez dzieci i młodzież. Czynność ta na stałe wpisała się nie tylko w przestrzeń domu, ale również szkoły, miejsc publicznych, w środkach transportu publicznego, u przyjaciół i znajomych, w pracy, w samochodzie a nawet na specjalnych aren przygotowanych w celu realizacji ogólnoświatowych zawodów i konwentów graczy. W potocznym dyskursie bardzo często granie przedstawiane jest tylko i wyłącznie w niekorzystnym świetle (uzależnienie od gier, prezentacja scen przemocowych, nieumiejętność rozróżnienia między światem realnym i wirtualnym), błędnie utożsamiane jest jedynie z aktywnością podejmowaną przez dzieci i młodzież, bez akcentowania grania przez osoby dorosłe, a jeszcze rzadziej ujmowane jest w procesie międzypokoleniowym (np. wspólne granie rodzica z dzieckiem), przez co zupełnie pomijany jest aspekt więziotwórczy (Damian Gałuszka, „Gry wideo w życiu rodzinnym”, Wyd. Libron, Kraków 2017, s. 11).

środa, 09-06-2021, 12:31 | autor: Dorota Kubiak S.P. w Kuninie
Liczba odsłon: 32
Wydrukuj Wydrukuj
 

Uczestnictwo w projektach:

copyright © 2011